dinsdag 31 december 2013

Het einde van mijn 101 doelen...

De laatste dag van 2013. Een mooi moment om terug te kijken op mijn 101 doelen project.
Van de 101 doelen heb ik er uiteindelijk 45 behaald...
Is dat weinig of veel? In eerste instantie vond ik het weinig, maar daar ben ik op teruggekomen.
Zonder deze doelenlijst had ik een aantal van deze doelen wellicht nooit behaald. Dan had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht om dat te gaan doen. Denk bijvoorbeeld aan het lopen van het blote voeten pad, de postcrossing kaartjes versturen of een brief aan mezelf schrijven voor over 10 jaar.
Ik ben heel blij dat ik deze 45 doelen heb behaald!
Wel had ik graag wat andere doelen ook willen behalen, zoals de vrienden in IJsland bezoeken, naar Auschwitz gaan, een dagje weg met mijn ouders en de menhirs in Carnac bekijken. Maar tegelijkertijd besef ik ook dat als ik dat echt wil, dat zeker nog gaat gebeuren.
Door deze doelenlijst ben ik weer meer gaan beseffen wat écht belangrijk voor me is en wat ik blijkbaar niet zo belangrijk vind.
Sommige doelen die ik had bedacht, vond ik blijkbaar niet zo belangrijk als ik in het begin dacht. Doelen rondom eten en schoonmaken bijvoorbeeld. Natuurlijk is het fijn als mijn huis schoon is, maar er zijn echt veel belangrijkere dingen in het leven! Dat wist ik al, maar het feit dat ik deze doelen niet heb behaald, bevestigt dat nog maar een keer:)

Al met al vind ik het 101 doelen project een mooie ervaring! Wie weet ga ik in de toekomst nog eens een nieuwe lijst maken. Ik weet wel dat die lijst er dan heel anders uit zal zien!:)

Voor nu, bedankt voor het lezen (al zullen dat er niet veel zijn;)) Ik heb het ook vooral voor mezelf geschreven)! Wie weet tot ziens!

Lieve groet, Sabine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten