maandag 25 juli 2011

Hunebedden & sushi

Afgelopen weekend ben ik dus naar Drenthe geweest... En natuurlijk viel het dit weekend met bakken uit de hemel! Gelukkig waren er zaterdag een paar opklaringen en gelukkig waren wij op precies die momenten bij de hunebedden;)  Echt machtig om ze te zien en om te bedenken hoe ze die stenen ooit op hun plek hebben gekregen, maar na een stuk of 10 was het wel genoeg. Ze lijken tenslotte toch allemaal wel wat op elkaar.. We hebben wel een paar hele mooie grote gezien, dat was wel tof!
Ook zijn we bij voormalig Kamp Westerbork gaan kijken. Het herinneringscentrum vond ik erg indrukwekkend..  Jammer dat er van het kamp zelf vrijwel niks meer te zien is..

Korte vakantie Drenthe kan ik dus afvinken van m'n lijstje:)
Ook ben ik vorige week voor 't eerst sushi gaan eten. Dat was waarschijnlijk ook meteen de laatste keer, in ieder geval daar.. Ik vond het niet vies, maar om nou te zeggen "goh dat was lekker!".. Nee.. Ik vond 't flauw van smaak en het zeewier is vooral taai en bijna niet door te bijten. Met stokjes eten gaat me gelukkig redelijk goed af, heb ik kunnen oefenen in Azië..:) Maar goed, ik heb wel weer een doel behaald!

Ik ben nu aan 't bedenken wat ik met m'n balkon wil doen. De - inmiddels niet meer oranje maar meer groen uitgeslagen... - zitzak moet in ieder geval weg. Dat wordt nog een hele klus.. Eronder zitten namelijk een heleboel spinnenwebben met waarschijnlijk ook nog een stel webmakers erbij en nog een complete familie pissebedden en ander ongedierte.. Ik denk dat ik die zitzak gewoon van m'n balkon afkieper (eerst m'n auto van de oprit waar die dan gaat belanden afrijden;)) en dan aan m'n vader vraag of die 'm een keer naar de stort kan brengen. Zo'n geval past tenslotte niet in de kliko denk ik. Dan wil ik er een nieuwe vloer op, maar weet nog niet of dit houten vlondertegels of van dat nepgras o.i.d. gaat worden. Keuzes, keuzes... Maar ik ben er in m'n hoofd al flink mee bezig!:)

Morgen ga ik waarschijnlijk naar Kamp Vught. Jammer dat ik op m'n doelenlijst niet "Kamp Vught en Kamp Westerbork" i.p.v. "Kamp Vught en Kamp Auschwitz" heb gezet, dan had ik dit doel morgen ook behaald.. Auschwitz bezoeken is een stuk moeilijker te realiseren...

Maar jullie zien het, ik ben weer actief bezig! Voelt wel lekker:)

1 opmerking:

  1. Hey, dat doel had ik helemaal niet gezien: Ik heb ook een bezoekje aan Kamp Vught én Auschwitz op mijn lijst staan.

    Kamp Vught wil ik ook binnenkort een keertje bezoeken, maar dat ga ik een keer op een zondag doen, dan kan ik ook een rondleiding bijwonen.

    Vandaag kwam een collega terug van zijn vakantie in Polen. Hij is ook naar Auschwitz geweest en vond het ontzettend indrukwekkend. Nu wil ik er helemaal naartoe, hij heeft me echt enthousiast gemaakt. Klinkt misschien raar, maar ik wil dat stukje geschiedenis gewoon meemaken. Maar ja, het is inderdaad een stuk lastiger te realiseren...

    BeantwoordenVerwijderen